expand_moreclose
expand_moreclose
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
km
expand_more
km
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
cm³
expand_more
cm³
expand_more
KM
expand_more
KM
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more
expand_more

Ford Tourneo Custom FAQ:


Jakie jest średnie spalanie Forda Tourneo Custom?

Osobowe vany stanowią dość spory rynek w Polsce i są chętnie kupowane w celu świadczenia usług transportowych na terenie naszego kraju, a także krajów zachodnich takich jak Niemcy, Belgia, Holandia lub Luksemburg. Z tego powodu dobre spalanie jest niezwykle istotne, gdyż pozwala znacząco zmniejszyć koszty działania. Jak pod tym względem wypada Ford Tourneo Custom, czyli osobowy van klasy średniej?

W Tourneo Custom znajdziemy jedynie jednostki wysokoprężne oraz benzynową hybrydę typu plug-in. Najsłabszy z diesli czyli 130-konny silnik 2.0 New EcoBlue według testów w cyklu WLTP średnio potrzebuje od 7.4 do 8 litrów na 100 kilometrów. Mocniejsza wersja jest nieco bardziej paliwożerna i potrafi spalić średnio do 8.2 l/100 km. Z automatyczną skrzynią zapotrzebowanie rośnie do nawet 8.8 l/100 km. Od 7.2 do 7.9 spalą wersję MHEV tych silników, czy tzw, miękkie hybrydy. Jednostka 1.0 PHEV może mieć spalanie na poziomie zaledwie 3.6 l/100 km.

Jaki silnik wybrać Ford Tourneo Custom?

Spośród dostępnych jednostek lepiej postawić na diesla. Wysokoprężne silniki dysponują lepszą dynamiką i niższym spalaniem, więc idealnie sprawdzają się w większych pojazdach, które zajmują się przewozem osób. Podstawowe i najtańsze w zakupie będą modele z 130-konną lub 185-konną jednostką 2.0 New EcoBlue. Są to najprostsze wybory, lecz niekoniecznie najlepsze.

Pod względem oszczędności warto zainteresować się wersjami MHEV wyżej podanych jednostek. Oferują one nieco mniejsze spalanie i są bardziej ekologiczne. Dzięki dopłaceniu do nich można liczyć na spore oszczędności na dłuższą metę, więc z pewnością jest to wybór warty zastanowienia. Inną możliwością jest postawienie na wygodę, czyli wybór jednostek z automatyczną skrzynią. Są to jednak zwykłe diesle, więc będzie wiązało się to ze sporym spalaniem. Jednostka PHEV nie wydaje się dobrym wyborem w aucie jeżdżącym długie dystanse, gdyż oszczędności nie będą ogromne, a jest sporo droższa.

Jakie są opinie o Fordzie Tourneo Custom?

Aktualna generacja Forda Tourneo Custom zbiera dość mieszane opinie. Auto ma swoje mocne i słabe strony, lecz żadna z nich nie wybija się ponad przeciętność. Mocnym punktem w aucie jest jego dobry stosunek ceny do jakości, a także bezawaryjność, która stoi na naprawdę solidnym poziomie. Warte pochwały jest także zawieszenie i niektóre silniki. Dobrze prezentuje się również wyciszenie auta.

Posiadacze narzekają dość mocno na oferowaną przestrzeń dla pasażerów oraz ładunkową. Bardzo słabo wypada także system klimatyzacji i ogrzewania. Posiadacze spore zastrzeżenia zgłaszają również do całokształtu gamy silnikowej, która jest dość nierówna i brakuje w niej czegoś więcej. Uciążliwy bywa układ elektryczny, a także sposób przeniesienia napędu.

Na ponowny zakup osobowego vana zdecydowałaby się mimo wszystko spora część jego użytkowników, a sam samochód pod względem opinii raczej nie wyróżnia się negatywnie, ani pozytywnie na tle przeciętnych aut ze swojego segmentu.

Jakie są wymiary Forda Tourneo Custom?

Forda Tourneo Custom można zakupić w dwóch różnych wielkościach. Podstawowa oznacza długość wynoszącą 4972 milimetry przy rozstawie osi mierzącym 2933 milimetry. Szerokość samochodu to 1986 milimetrów, a z rozłożonymi lusterkami wynosi dokładnie 2272 milimetry. Całkowita wysokość w zależności od wybranego wyposażenia i wersji może sięgać od 1927 do 1984 milimetrów.

Przestrzeń ładunkowa jest szeroka na 1752 milimetry, a między nadkolami można liczyć na szerokość rzędu 1350 milimetrów. Wysokość od podłogi do dachu to 1304 milimetry i przy trzech rozłożonych rzędach można liczyć na jej długość wynoszącą 655 milimetrów.

Główne różnice w Fordzie Tourneo Custom L2 to naturalnie rozstaw osi, długość auta i długość przestrzeni ładunkowej za trzecim rzędem. Ta pierwsza wartość rośnie z 2933 milimetrów do 3300 milimetrów, a cały samochód wydłuża się z 4972 milimetrów do 5339 mm. Mniejsza wersja za trzecim rzędem pomieści 1200 l, a większa aż 1900 litrów.